top of page
Isaí Moreno

Isaí Moreno

(Mexico City, 1967) is the author of the novels Pisot [There Are Not So Many Stars] (Juan Rulfo First Novel Prize, 1999), Adicción [Addiction] (2004), and El suicidio de una mariposa [The Suicide of a Butterfly] (2012). He was awarded the 2016 Juan García Ponce National Short Novel Prize for Orange Road. He leads novel-writing workshops and is a professor and researcher in the Creative Writing program of the Universidad Autónoma de la Ciudad de México. He contributes to literary magazines, supplements, and cultural blogs such as Nexos, Letras Libres, La Tempestad, Lado B, Nagari Magazine, etc. His stories have been included in anthologies such as Así se acaba el mundo [That’s How the World Ends] (Ediciones SM, 2012), Tierras insólitas [Unheard-Of Lands] (Almadía, 2013), and Sólo cuento [I Only Tell the Story] (unam, 2015). He holds a doctorate in mathematics from the Universidad Autónoma Metropolitana, and in 2010 he earned a degree from unam in Hispanic Language and Literatures with the thesis Hacia una estética de la destrucción en la literatura [Toward an Aesthetics of Destruction in Literature]. He is a member of Mexico’s National System of Creators of Art.
Isaí Moreno (Ciudad de México, 1967). Escritor. Autor de las novelas Pisot (Premio Juan Rulfo a Primera Novela 1999), Adicción (2004), además de El suicidio de una mariposa (2012). Con Orange Road obtuvo en 2016 el Premio Nacional de Novela Corta Juan García Ponce. Imparte talleres de novela y es profesor-investigador en la carrera de Creación Literaria de la Universidad Autónoma de la Ciudad de México. Colabora en revistas literarias, suplementos y blogs culturales como Nexos, Letras Libres, La Tempestad, Lado B, Nagari Magazine, etc. Sus cuentos forman parte de antologías como Así se acaba el mundo (Ediciones SM, 2012), Tierras insólitas (Almadía, 2013) y Sólo cuento (unam, 2015). Posee un doctorado en matemáticas por la Universidad Autónoma Metropolitana y en 2010 se licenció por la unam en Lengua y Literaturas Hispánicas con la tesis Hacia una estética de la destrucción en la literatura. Es miembro del Sistema Nacional de Creadores de Arte de México

bottom of page